10 نکته برای بهبودی پس از بزرگ کردن سینه

در یک جراحی، جدا شدن بافت ها (پوست، چربی، سینه و ماهیچه) و قرار دادن ایمپلنت در پاکت ایجاد می شود. به این ترتیب، این یک پرخاشگری است که اگرچه به صورت ظریف و کنترل شده انجام می شود، اما مستلزم یک دوره بهبودی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

در هفته اول از انجام حرکات ناگهانی با بازوها خودداری کنید و سعی کنید آنها را نزدیک بدن نگه دارید. حرکات باید صاف و بدون وزنه زدن یا انجام اکستنشن کامل باشد.

کاشت، خونریزی رخ می دهد یا مایع در اطراف پروتز جمع می شود (سروم). امکان بهبودی خوب جراحی و کپسولی که ایمپلنت را احاطه کرده و آن را در موقعیت خود نگه می دارد.

از هفته اول به بعد، بیمار به تدریج حرکات بیشتری را به صورت کنترل شده انجام می دهد تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد.

سوتین خاص:

پس از جراحی بزرگ کردن سینه، انتخاب سینه بند مناسب مهم است تا بهبودی بیمار بدون عارضه انجام شود. در ماه اول، بیمار باید یک سوتین مخصوص بپوشد که به جلوگیری از ناراحتی ناشی از عمل و تسریع روند بهبودی کمک می کند. این سوتین باید:

  • راحت است زیرا سینه ها در اثر عمل حساس خواهند بود و بیمار باید 24 ساعت شبانه روز از سوتین استفاده کند (برای درمان و دوش گرفتن برداشته می شود).
  • سوتین باید بدون سیم باشد تا زیر سیم فشاری به شیار سینه وارد نکند که پس از عمل به حالت پایین تر تغییر کرده و بهبود می یابد.
  • برای جلوگیری از حرکات ناگهانی احتمالی باید پشتیبانی و امنیت را فراهم کند. علاوه بر این، فشار کمی به قفسه سینه وارد می کند تا ادم یا تورم ایجاد شده پس از عمل را کاهش دهد.
  • باید دارای تسمه های قابل تنظیم متناسب با شکل جدید باشد.
  • فنجان ها باید کشسان و بدون درز باشند که باعث ایجاد اصطکاک در ناحیه شود.
  • باید از پارچه قابل تنفس ساخته شود.

موقعیت خواب:

مهم است که به پشت بخوابید تا از کناره های قفسه سینه حمایت نکنید و از آسیب رساندن به ناحیه مداخله شده یا حتی جابجایی ایمپلنت جلوگیری کنید. کمی گنجانیده بخوابید. یا از طریق کوسن ها یا پتوهای زیر تشک. به این ترتیب به بازجذب التهاب قفسه سینه کمک می کنیم و دوره نقاهت را تسریع می کنیم.

کم کم می توانید سر تخت را پایین بیاورید تا روزی برسد که بتوانید بدون مشکل به پهلو بخوابید.

درمان و مراقبت از اسکار:

نتیجه نهایی اسکار به ماهیت پوست بیمار، روش بخیه زدن در حین جراحی و تنشی که اسکار تحمل می کند بستگی دارد. به نوبه خود، مراقبت هایی وجود دارد که امکان بهبود یا حفظ یک نتیجه خوب را فراهم می کند. در روزهای اول تمیز کردن محل با مواد ضد عفونی کننده، قرار دادن نقاط تقریبی که جای زخم را می پوشانند و از خیس شدن ناحیه جلوگیری می کنند، مهم است.

متعاقباً می توان از ژل/کرم های مرطوب کننده و همچنین تکه های شفابخشی که جای زخم را صاف و الاستیک نگه می دارد، استفاده کرد. در طول بهبودی اسکارها، اجتناب از تعریق اهمیت زیادی دارد. شما باید اسکارها را خشک نگه دارید و از خیساندن آنها و تحریک یا حتی باز شدن آنها جلوگیری کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن فرمایید : پروتز سينه اقساطي

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *