کدام بیماری ها از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند؟ توصیه هایی برای یک زندگی خصوصی متعادل

طبق آمار داده ها، سالانه حدود 200000 مورد جدید از بیماری های مقاربتی وجود دارد و بسیاری از مردم معتقدند که بیماری های مقاربتی مسری نیستند که این تصور بسیار اشتباه است. در طول فعالیت جنسی، خطر ابتلا به ویروس ها وجود دارد که ممکن است از راه های دیگر به فرد مقابل سرایت کند. به عنوان مثال، ایدز و سیفلیس از بیماری های شایع مقاربتی هستند.

صرف نظر از جنسیت، همه باید دانش اولیه در مورد بیماری های مقاربتی (STDs) داشته باشند و صرفاً از روی ترس از درک این ویروس ها اجتناب نکنند. مردم باید سلامت خود را تضمین کنند و به طور همزمان دانش عمومی علم مربوطه را درک کنند تا به طور موثر از این بیماری پیشگیری کنند.

شش نوع بیماری از راه جنسی منتقل می شود:

1. ایدز

در پزشکی، ایدز به عنوان سندرم نقص ایمنی اکتسابی نیز شناخته می شود. عفونت فرصت های مختلف ناشی از نقص ایمنی می تواند از طریق تماس جنسی، خون، مادر به کودک منتقل شود و رابطه مقعدی محتمل ترین انتقال است. تا کنون، ایدز هنوز نمی تواند به طور کامل ریشه کن شود. تنها با حفظ پاکیزگی در زندگی و پرهیز از رفتارهای جنسی ناپسند می توانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

2. زگیل تناسلی

زگیل تناسلی همچنین می تواند از طریق فعالیت جنسی منتقل شود و پس از عفونت به سختی قابل درمان است. طبق آمار، میزان بروز جمعیتی کندیلوم آکومیناتوم 0.13 ~ 0.56٪ است و میزان بروز سالانه در چین 160 ~ 289/100000 است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

پس از عفونت، گیاهانی مانند گل کلم یا پاپیلاری ممکن است در نواحی مخاطی مانند مقعد و اندام تناسلی ظاهر شوند که ممکن است با ترشحات بدبو همراه باشد و باعث درد شدید شود و در نهایت به سرطان تبدیل شود.

3. سیفلیس

سیفلیس همچنین می تواند به اندام های بدن انسان آسیب جدی وارد کند و منجر به آسیب قلبی عروقی و عروقی مغز و آسیب سیستم عصبی شود. سیفلیس بسیار عفونی است. سیفلیس نیز مانند ایدز کشنده نیست، اما تأثیر زیادی بر بدن انسان دارد. می تواند از طریق تماس جنسی مادر به کودک و راه های دیگر منتقل شود.

باغ تالار در گرمدره If you need any kind of information on this article related topic click here:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *